15/30 Research

Research


15/30 Research ja Aller Media paketoivat ammattimaista harrastamista käsittelevän tutkimushankkeen

Mikä motivoi intohimoista harrastajaa? Mitä ammattibloggaaja ajattelee mediataloista? Kuinka moni suomalainen kokee vapaa-aikansa vakavaksi ja kunnianhimoiseksi? Mitä alueita avoimen tiedon palveluilla on vielä valloitettavinaan? Miten kahden verkkolehden perustaja suhtautuu kohderyhmälehtiin? 

Edeltäviin kysymyksiin ja moneen muuhunkin tärkeään asiaan saat vastauksen 27.11. Olemme vuoden ajan uppoutuneet siihen, miten vakavat harrastajat ja näkemykselliset ruohonjuuritason toimijat muovaavat media-alan kenttää ja digitaalista kulttuuria. Olemme koonneet teoreettista ymmärrystä, käytännön esimerkkejä ja myös vinkkejä siihen, miten mediatoimijoiden ja muidenkin kannattaa maailman muutokseen varautua.

Tapahtumassa julkaisemme tutkimuksen, joka on vapaasti ladattavissa. Tutkimus on pro-am-kulttuurin työkalupakki, joka paitsi taustoittaa myös konsultoi. Tutkimuksen ydin on eri tasojen vuoropuhelu: teoriasta siirrytään konkreettisiin tapausesimerkkeihin, henkilökuvista toimintavinkkeihin. Tästä syystä tutkimusta voi myös lukea monin tavoin: hitaasti paneutuen, nopeasti selaillen, keskeltä, lopusta, yksittäisinä artikkeleina.

15/30 Researchin Pauli Komonen avaa tapahtuman esittelemällä tutkimuksen ydinhavainnot. Tätä seuraa Aller Median Jarno Alastalon vetämä keskustelu, jossa mukana on kiinnostavia pro-am-kulttuurin edustajia – ja toki myös yleisö.

Tilaisuus järjestetään Ahjo-klubilla tiistaina 27.11.2012 klo 8:30 – 10:00. Ahjo on osa Klaus K -hotellia ja löytyy Helsingissä osoitteesta Bulevardi 2-4. Tarjoamme tilaisuudessa pienen aamupalan. 

Paikalle mahtuu 45 ensin ilmoittautunutta, joten toimi pian! Ilmoittautumisetpauli.komonen(at)1530.fi