15/30 Research

Research


Joulukalenteri, 22. luukku: törkeä lupaus

”Törkeä lupaus” on käsite, jonka on tehnyt tutuksi etenkin teräväkynäinen tuotteistajaguru Jari Parantainen. Törkeät lupaukset ovat hyödyllisiä monesta syystä. Ne tekevät toiminnasta tavoitteellisempaa ja rohkeampaa, lupauksia lunastaessa asiat todella etenevät ja edetessään pudottavat vähemmän uskaliaat pois pelistä.

Ei terminologiasta kuitenkaan sen enempää. Brasilialainen Dudu Fraga piti taannoisessa Nuorisomarkkinointipäivässä esityksen nimeltä ”The Brazilian Dream”. Ensireaktiomme oli, että ajatus esityksestä nimeltä ”The European Dream” olisi jotenkin korni ja koominen. Ja juuri tästä täytyy olla huolissaan! Vaikka Eurooppa kärsii pessimismistä, näköalattomuudesta ja lyhytkatseisista paniikkiratkaisuista, ei unelmista saa koskaan luopua.

15/30 Research antaakin tältä istumalta törkeän lupauksen: tulemme pitämään ”The European Dream” -nimisiä esityksiä ensi vuonna, koska maailman ainoa toinen viesti on ”The European Nightmare”. Ja sen kuuntelemiseen olemme kyllästyneet.

(Kuva: Slovenčina: Side, Rudolph79, CC A-S Alike 3.0 Unported)