15/30 Research

Research


Maine, identiteetti ja vakuutettu online-käytös

Typerät Facebook- ja Twitter-purkaukset voivat vahingoittaa sekä yksilöä että hänen toimintaympäristöään. Vakuutusala ei ole jäänyt seuraamaan virtuaalionnettomuuksien yleistymistä sivusta, vaan erilaisia sosiaalisen median vakuutuksia on kehitteillä etenkin Pohjois-Amerikassa. Tällä hetkellä palveluita suunnitellaan varsinkin yritysten maineenhallintaa silmällä pitäen. Vakuutusalan juristi Eric Dolden kuitenkin arvioi, että sosiaalisen median vakuutuksia tullaan myymään pian myös yksityishenkilöille – autovakuutusten logiikalla. Tutkija Bradley Kreit huomauttaa osuvasti, että vakuutukset tulevat johtamaan myös online-identiteettien rahallisen arvon määrittelyyn. Harkiten rakennettu verkkopersoona ja nuhteeton digitaalinen jalanjälki voivatkin olla arvokasta pääomaa tulevaisuudessa.

(Lue lisää: IFTF, CBC)

Skyscraper reflection, wesleynitsckie, cc-by-sa-2.0