15/30 Research

Research


Tappaako sosiaalinen pelaaminen saippuasarjat?

Kotirouvat ja keski-ikäiset naiset ovat nykyään yksi pelien keskeisimmistä kohderyhmistä. Hedelmällisen kasvualustan tästä segmentistä on löytänyt etenkin pelitalo Zynga, joka vastaa hiteistä kuten Farmville ja Cityville. Kun Facebook-pohjaisen pelaamisen suosio on räjähtänyt, ovat saippuaoopperat kokeneet huomattavan yleisökadon. Pohjois-Amerikan kolme pitkäikäisintä saippuasarjaa on lopetettu toinen toisensa perään viime aikoina, ja samalla mainostajien kiinnostus on siirtynyt enenevissä määrin virtuaaliympäristöihin. Saippuasarjat ja Facebook-pelit ovat molemmat luonteeltaan kevyttä eskapistista viihdettä, mutta pelien etuna pidetään etenkin niiden sosiaalista aspektia.

(Lue lisää: Adweek.com, Good)

Screenshot, farmville.com